Orange kruipt in het zadel voor Mobility Week
11 oktober 2023
Van 16 tot 22 september 2023 was het de 22ste Europese Mobiliteitsweek met als thema energie besparen. De campagne streeft ernaar om de wereld groener te maken door ‘actief’ vervoer en schonere alternatieven voor wagens te omarmen. Bij Orange houden we van een uitdaging. Daarom zetten we ons met volle kracht op twee wielen in voor een duurzamere wereld.

Bij Orange lopen er heel wat fietsliefhebbers rond, dus voor de Mobiliteitsweek gingen we een stapje – of zeg gerust fietslengte – verder. Al sinds mei was ons team volop in de weer met een reeks sportieve initiatieven. Startten deden we met een gratis fietscheck-up, zodat de fiets van alle collega’s piekfijn in orde was voor een zomers avontuur.
Bike to Work: goed voor de gezondheid en de samenleving
Wat als … we Orange-collega's uitdagen om een epische reis van 70.000 kilometer te maken, op de fiets? Dan engageren heel wat van die collega’s zich vol enthousiasme voor deze duurzame challenge. Van 15 mei tot 22 september moedigden we iedereen aan om met de fiets naar het werk te komen. Dat is niet alleen goed voor de gezondheid, het draagt ook bij aan een van de doelen van Orange Belgium: de CO2-uitstoot verminderen.
Sommige dingen zijn makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom creëerden onze fietscoaches een 'Bike to Work' Teams-kanaal met alle nuttige informatie zoals fietsroutes en andere handige tips. Daarnaast waren onze bike coaches ook altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden. Onze uitdaging? Samen 70.000 km naar het werk te fietsen en zo 3500 euro elk te schenken aan Natuurpunt en Natagora, twee verenigingen die zich inzetten voor de bescherming van de natuur en het voorkomen van biodiversiteitsverlies.
Meer dan 200 collega’s zetten hun beste beentje(s) voor om dit ambitieuze doel te bereiken. Alweer een mooi voorbeeld van hoe Orange-collega's steeds alles geven en tonen dat ze #ProudToBeOrange zijn.

Het leven door een roze en duurzame bril
Ook onze collega’s van VOO deinzen niet terug voor een challenge. De hele maand mei doorkruisten kleurrijke VOO-bakfietsen bestuurd door monteurs die thuisinstallaties uitvoeren het centrum van Luik. Natuurlijk ging dit speelse initiatief niet alleen over bewegen. VOO had een groter doel voor ogen: de klantervaring verbeteren, de ecologische voetafdruk van het bedrijf verkleinen en oplossingen vinden voor de verkeersuitdagingen in de stad.
Na afloop was iedereen meer dan tevreden. Zo waren de technici opgelucht dat ze konden ontsnappen aan de files. En de klanten? Die waren blij dat ze snel werden bediend en dat VOO zich inzet voor het milieu. We bekijken nu de mogelijkheid om dit experiment in Luik te herhalen en misschien zelfs uit te breiden naar andere steden zoals Namen, Bergen, Brussel en Charleroi.
Sportieve zomervakantie
Geen beter moment om te fietsen dan de naderende zomervakantie. Daarom organiseerde een groep sportieve collega's van Orange Belgium en haar dochterondernemingen voor het achtste jaar op rij een fietstocht. Van 1 tot 4 juni trotseerden 24 dappere fietsers dagelijks ritten tussen 55 en 136 km. Ze werden getrakteerd op een stralende zon, veel hoogtemeters, 3 lekke banden, liters water en vooral heel veel plezier. De bezoekjes aan de kathedraal van Reims, de wijngaard van Castellane en de vele gezellige restaurants droegen sowieso bij aan de geweldige sfeer. Een teamevent bij Orange? Dat loopt altijd op rolletjes.
Wil je ook een baan waar je achter het stuur zit van intrigerende uitdagingen?

andere verhalen

Orange neemt het op tegen kanker in de Corporate Cup!
The Gamers Care - Corporate Cup is een inter-company esports toernooi georganiseerd ten voordele van de strijd tegen kanker. Op 21 april werden acht bedrijfsteams uitgedaagd in verschillende games om geld in te zamelen voor Gamers Care en Kom op tegen Kanker. Orange nam ook deel met een team van vijf medewerkers. Benieuwd naar hun score? Ontdek het hier!

hey! creëert een AI-speeltuin voor studenten
De Digital Campus BeCentral in het Centraal Station van Brussel bruiste van de innovatieve ideeën op vrijdag 14 en zaterdag 15 maart! Maar liefst 90 studenten, verdeeld in 10 teams, uit verschillende disciplines (waaronder technologie, marketing en communicatie) en van verschillende universiteiten, waaronder ULB, IHECS, KUL en EPHEC, staken de handen uit de mouwen voor een intense hackathon van 48 uur. Hun missie? Vijf spannende technologische uitdagingen aangaan op het gebied van artificiële intelligentie.

Orange eindigt het jaar op jullie beats
Feestdagen vragen om tradities, toch? Dat is zeker ook zo in de Orange-familie. Zoals elk jaar hebben we de eindejaarsperiode ingezet met Orange Radio, een live radioshow uitzonden vanuit ons hoofdkantoor in Brussel.